Sonntag, 30. Jan 2011, 12:34
To co przesłuchałem w 2010.
Kolejność nie jest przypadkowa.
10/10 - brak
9/10
1. Tame Impala - Innerspeaker - ciężko przechodzi mi to przez gardło. Wygląda jednak no to, że muszę uznać debiut Australijczyków za najlepszy album roku. Nie jest to płyta o szczególnych walorach artystycznych, jednak ten właśnie album w 2010 roku sprawił mi najwięcej przyjemności.
2. The Black Angels - Phosphene Dream
4. Intronaut - Valley of Smoke
5. Abscess - Dawn of Inhumanity
6. Deerhunter - Halcyon Digest - gdyby dodać tu kilka zgrzytów i trochę niepokoju byłoby znakomicie.
7. The National - High Violet – początkowo oceniałem ich wyżej. Jednak w ostatecznym rachunku album jest zbyt „miękki”.
8. The Fall - Your Future Our Clutter
10. Voice of the Seven Thunders - Voice of the Seven Thunders
_______________________________________________________________
Immolation - Majesty and Decay – po pierwszym odsłuchu dawałem im duże szanse na objęcie tytuły płyty roku. Mimo, że jest to doskonały album - jeden z najlepszych Immolation – to jednak brakuje tu odrobiny czegoś nowego, co odróżniłoby „Majesty and Decay” od poprzednich wydawnictw.
Electric Wizard - Black Masses
8/10
Deathspell Omega - Paracletus
Rome - L'Assassin (EP)
Divine Eve - Vengeful and Obstinate (EP)
Man's Gin - Smiling Dogs
The Young Gods – Everybody Knows
Alcest - Écailles de lune
Rome - Nos chants perdus – bardzo nierówny album. Obok doskonałych utworów jest tu trochę naiwnych melodyjek rodem z soundtracku z „Króla Lwa” co psuje odbiór całego albumu.
Monster Magnet – Mastermind – świetny album zespołu, który zawsze odbierałem jako średniaka.
Peter Gabriel - Scratch My Back
Samsara Blues Experiment - Long Distance Trip
Atheist – Jupiter – nie podzielałem ogólnej ekscytacji związanej z wydaniem tego albumu. Uważałem, że zbyt wiele lat minęło, żeby Atheist był w stanie nawiązać do swoich klasycznych wydawnictw. Jednak płyta jest bardzo przyzwoita. Kolejna mocna pozycja w ich dyskografii.
7/10
Rose Kemp - Golden Shroud
Lao Che - Prąd stały / Prąd zmienny
Blindead - Affliction XXIX II MXMVI
Grinderman - Grinderman 2
Burzum - Belus
Darkthrone - Circle the Wagons
Red Sparowes - The Fear Is Excruciating, but Therein Lies the Answer
Crippled Black Phoenix - I, Vigilante
Watain - Reaping Death
Ufomammut – Eve
Autopsy - The Tomb Within (EP)
Nekromantheon - Divinity of Death - EP-ka bujała o wiele bardziej.
Ef - Mourning Golden Morning
6/10
Kylesa - Spiral Shadow – za mało energii, za dużo refrenów.
Watain - Lawless Darkness
Triptykon - Eparistera Daimones
Blacktusk - Taste the Sin
Brendan Perry – Ark – duże rozczarowanie. Szczególnie sekcja rytmiczna. Rozumiem, że instrumenty perkusyjne miały nawiązywać do zimnej fali i lat ’80, ale ich prymitywizm gryzie się z nadal doskonałymi melodiami i klimatem. Niestety Brendan i Lisa byli jak dwa puzzle, które razem tworzyły całość, a ich twórczość po rozpadzie DCD jest niepełna.
BXI - BXI (EP)
MasseMord - The Madness Tongue Devouring Juices of Livid Hope
Infernal War / Kriegsmaschine - Transfigurations (Split)
sHEAVY - The Golden Age of Daredevils
1349 - Demonoir
Morowe - Piekło.Labirynty.Diabły
Furia - Halny
Blood of Kingu - Sun in the House of the Scorpion
High on Fire - Snakes for the Divine
Grave - Burial Ground
Furia - Huta Laura / Katowice / Królewska Huta
Misery Index - Heirs to Thievery
Mogwai - Special Moves
Okkultokrati - No Light for Mass
5/10
Rosetta - A Determinism of Morality
Agalloch - Marrow of the Spirit
Interpol - Interpol
Twilight - Monument to Time End
Anathema - We're Here Because We're Here – Rozczarowanie! Czekać tyle lat, żeby wydać takiego średniaka? Czyżby Anathema się wypaliła?
Deivos - Gospel of Maggots
Mastodon - Jonah Hex: Revenge Gets Ugly EP
Porcupine Tree - Atlanta
Vasaeleth - Crypt Born and Tethered to Ruin
The Wakedead Gathering - Tenements of Ephemera
Negură Bunget - Măiastru sfetnic
Ihsahn - After
God Is an Astronaut - Age of the Fifth Sun
Master - The Human Machine
Hail of Bullets - On Divine Winds
Negură Bunget - Vîrstele pămîntului
4/10
Moon - Lucifer's Horns
Hypnos 69 – Legacy – Pretensjonalny pastisz muzyki spod znaku King Crimson i Pink Floyd. Niestrawne.
Rotting Christ - Aealo
The Blood of Heroes - The Blood of Heroes
Abigor - Time Is the Sulphur in the Veins of the Saint - An Excursion on Satan's Fragmenting Principle
Blaze of Perdition - Towards the Blaze of Perdition
Rotten Sound - Napalm
Shining - Blackjazz
G.B.H. - Perfume and Piss
Airbourne - No Guts. No Glory. – ale jedno AC/DC wystarczy!
4/10>
Sadist - Season in Silence
Hour of Penance – Paradogma – niewiarygodnie przereklamowana płyta.
Trauma - Archetype of Chaos
65daysofstatic - We Were Exploding Anyway
Nachtmystium - Addicts: Black Meddle Pt. 2