Blog

RSS
  • Some reflection of my top 50! (It's really just a questionaire though)

    5. Mär. 2010, 17:33

    I guess I should try one of these questionnaire-thingies out for ones. And I apologize in advance for the rather messy English. I didn’t really feel for grammar studies today. Play count, as of 5th of marts2010, are in brackets!

    1. How did you get into 29?
    Jack Johnson (1878): Browsed around on Last for something new, and stumbled over it rather by accident. Kinda cool though, and I have since acquired three albums.

    2. What was the first song you ever heard by 22?
    Toad The Wet Sprocket (2119): Another of my browsing around finds. I can’t really remember, although I think it was either Fly From Heaven or Something’s always Wrong. I think it was the latter, though.

    3. What’s your favorite lyric by 33?
    Blur (1758): I guess it’s Parklife.

    4. What is your favorite album by 49?
    Audioslave (1289): Well, they only made the two. So a quick browse over the covers made me conclude that it gotta be the first one. That’s just some sweet rock!

    5. How many albums by 13 do you own?
    The Sounds (3284): All three of them: Living in America, Dying to Say This to You, and Crossing the Rubicon.

    6. What is your favorite song by 50?
    Queen (1275): Hmm, that’s a toughy! I think I’m gonna go with The Show Must Go On. Although, there are so many to choose from.

    7. Is there a song by 39 that makes you sad?
    Eliot Morris (1506): Maybe, The Infancy of Us.

    8. What is your favorite album by 15?
    Bloc Party (2746): Definitely the first one. Came across it by chance, and just dug it right away. The album is btw called Silent Alarm.

    9. What is your favorite song by 5?
    Kashmir (6808): Again many, and such a variety within the music of this band. I love Kiss my Goodbye and Ramparts for the super music, The Aftermath for the lyrics, and Melpomene for the sheer mellowness.

    10. Is there a song by 6 that makes you happy?
    CKY (5520): CKY, an abbreviation for Camp Kill Yourself. Doesn’t sound too cheerful does it? This is not my favorite song by them, although it is still awesome: Flesh Into Gear. It just reminds of the very first times I hung out with my friends drinking and playing air guitar. Those where some happy times.

    11. What is your favorite album by 40?
    Matt Nathanson (1483): That’s a live album called At the Point! Kinda cool.

    12. What is your favorite song by 10?
    Malk De Koijn (4793): Danish Hip Hop band. Disbanded after just two albums, but regrouped last year, and threw some killer shows! Just epic! My favorite song gotta be Suppe, Steg og Is DJ.

    13. What is a good memory you have involving 30?
    HIM (1802): Roskildefestival 2006, front stage, Friday at 2 am! Ville Valo was drunk, I was drunk, the whole damn concert tent were drunk. Just fantastic!

    14. What is your favorite song by 38?
    Wet, Wet, Wet (1575): Gotta admit that they surprise me by appearing in top50. I must be listening to them more than I can remember. I think it’s Gypsy Girl. Don’t know why, it just reminds me something vague and indistinct.

    15. Is there a song by 19 that makes you happy?
    Live (2327): As I recall on top of my head, LIVE’s music isn’t really happy music is it? So no, not really. Fantastic music though, lyrics wise, I’m not overly impressed.

    16. How many times have you seen 25 live?
    D-A-D (2061): Kinda lucky that this question concerned a band that I have actually seen live. I have unfortunately not seen that many of my top50 artists live, hmm. But D-A-D, I have seen three times. One time at Roskilde, one time at Grøn Koncert, and one time at Open Air.

    17. What is the first song you ever heard by 23?
    Jet (2114): I am almost positively sure that it was Are You Gonna be My Girl. Hmm, I haven’t listened to JET in a long time, kinda sad I think?

    18. What is your favorite album by 11?
    Snow Patrol (3791): Another band that I haven’t really listened to in awhile. Out of the three studio albums, I think I’m gonna go with Eyes Open. The duet with Martha Wainwright is just absolutely fantastic. I guess that’s what tipped the scale.

    19. Who is a favorite member of 1?
    Counting Crows (22044): Adam Duritz have sung me through some tough times. Thank you for that!

    20. Have you ever seen 14 live?
    Mad Caddies (3237): Oh, I really, really wished that I had! Watching a Ska band like them live would be fucking fantastic. Fingers crossed though!

    21. What is a good memory involving 27?
    Death Cab for Cutie (2000): Gotta be when saw them live at Roskildefestival 2006.Nobody would see them with me, so I wandered to the music area all alone, just in time to see a super awesome gig. I stood in the outer rim, pretty mellowed out on beer, just listening. As the gig ended, they finished off with Transatlantisism, and when they started chanting “I need you so much closer” at the end, every person in the crowd just tried to inch a little closer though the rest of the song. That moved me a little.

    22. What is your favorite song by 16?
    The Killers (2666): No doubt there, Jenny was a Friend of Mine. Although the Abbey Road version of Sam’s Town is pretty neat as well.

    23. What is the first song you ever heard by 47?
    Chess (1319): The musical Chess non the least. I would presume it to be The Story of Chess, as it is the first one on the record. But it might have been Nobody’s side as well. Wasn’t that a single ones? I can’t remember.

    24. What is your favorite album by 18?
    Genesis (2581): I only have a three CD collection with them, so I actually don’t know. That will probably surprise me in the future.

    25. What is your favorite song by 21?
    Bruce Springsteen (2126): I think its Thunder Road.

    26. What is the first song you ever heard by 26?
    Norah Jones (2003): I think it was just after her major grammy sweep, some years back, that I heard it on the radio. It must have been Come Away With Me.

    27. What is your favorite album by 3?
    Muse (7110): At first glance it gotta be a tie between Origin of Symmetry and Absolution. But since I, for some reason, have two copies of Absolution, it takes the honour.

    28. What is your favorite song by 2?
    Garth Brooks (10152): Another difficult one. I think that I’m not gonna go with one of the regular studio albums, but credit his Double Live album. That’s just awesome.

    29. What was the first song you ever heard by 32?
    The Kooks (1763): Seaside gotta be the one

    30. What is your favorite song by 8?
    Better Than Ezra (5105): I stumbled over the band by accident, as I have done with quite a lot of the bands that I listen to. The song was Desperately Wanting, which is still one my all time favorite songs.

    31. How many times have you seen 17 live?
    Steve Miller Band (2630): With a career from 1968 until now I still have the chance. But dear mister Miller is 69, so I doubt that they will visit this side of the pond any time soon, it is probably a band I will never witness live. It would be damn cool though.

    32. Is there a song by 44 that makes you happy?
    Veto (1366): I must admit that I’ve never really paid too much attention to the lyrics, it’s hard to tell which, if any, that make me happy. Cannibal is pretty neat though, although the title, as it spells out, isn’t really that promising in the field of happiness.

    33. What is your favorite album by 12?
    Katie Melua (3551): I think it is Piece by Piece. Not sure though, but it sprung to mind as the first of the three.

    34. What is the worst song by 45?
    The Doors (1354): I really, really don’t know. I’m not that well versed within the poorer songs of The Doors, so I think I’m gonna pass this one.

    35. What was the first song you ever heard by 34?
    Cake (1702): Bought the Comfort Eagle CD just out of curiosity, and the first number on that CD is Opera Singer. So, I’m going with that one.

    36. What is your favorite album by 48?
    Arctic Monkeycc (1290): Hmm, quite difficult. I liked the first album in the beginning, then the second album overthrew that. Now I’m balancing on the verge of indecisiveness, which, I short, mean that I can’t make up my mind.

    37. How many times have you seen 42 live?
    Sublime (1410): Uh, an easy one. Never!

    38. What is your favorite song by 36?
    The Kissaway Trail (1623): A small Danish band, which have made a smaller breakthrough in Denmark and the UK. I haven’t really listened to the singles of their upcoming release, so I’m going with Soul Assasins from their first release.

    39. What was the first song you ever heard by 28?
    Panic! at the Disco (1963): Listened really intensely to their CD, just before they had their breakthough. Since then I haven’t really listened to them. I think that the first song was There’s a Good Reason These Tables are Numbered Honey, You Just Haven’t Thought of it Yet.

    40. What is your favorite album by 7?
    Franz Ferdinand (5365): Gotta be the self-titled first one. That one’s just awesome.

    41. Is there a song by 31 that makes you happy?
    Mando Diao (1784): I think it will be Ode to Ochrasy. That’s just a fine little song about escaping into your own little utopia.

    42. What is your favorite album by 41?
    Hard-Fi (1447): I know that they have released two albums, but I have only listened to the first one. So without further ado, Stars of CCTV.

    43. What is your favorite song by 24?
    Dizzy Mizz Lizzy (2093): Danish cult band, which have just reformed four months ago, awesome. Favorite number will probably be Love me a Little.

    44. What is a good memory you have involving 46?
    Jonathan Larson (1343): Poor Jonathan Larson died of an undiagnosed aortic dissection (aortic aneurysm) back in ’96. So sad. I have only listened to RENT, which is damn good musical. The whole story that evolve around RENT, is just heartbreaking and beautiful, and really make you think about life, death, sexuality, deceases, and friendship. It may not sound that great, but it is a great way of forcing yourself to reflect on these issues so you can battle of all these damn prejudices.

    45. What is your favorite song by 35?
    Goo Goo Dolls (1700): Iris is super sweet, and never goes out of style.

    46. Is there a song by 9 that makes you happy?
    Will Hoge (5013): Sex, Lies, and Money. It may not sound like happy times, but it just make me think about not being superficial, and live life to the fullest. Something that I need to be better ad!

    47. What is your favorite album by 4?
    Dave Matthews Band (6879): Weekend on the Rocks, the full 6 CD live box. That is just sweet listening.

    48. Who is a favorite member of 37?
    Mew (1606): I really dunno. I can only name the lead singer on top of my mind, and he’s kinda weird, so I’m gonna pass this one.

    49. What is the first song you ever heard by 43?
    The Raveonettes (1370): I think it was Love in a Trashcan. A pretty nice tune, actually.

    50. How many albums do you own by 20?
    Alison Krauss & Union Station (2223): A quick count says 3 plus one live DVD.

    Cheers
    KongKurs