Holland controls the Dutch media

• Holland controls the Dutch media

Complain about it here.

• Skuzzie schrieb...
    • Benutzer
    • 23. Jun. 2006, 16:27
    It sucks man.

• ciscolii schrieb...
    • Benutzer
    • 23. Jun. 2006, 16:45
    We should rebel.
    We should revolt.
    Let us start a revolution.

• Renier schrieb...
    • Benutzer
    • 24. Jun. 2006, 17:33
    Op televisiebeelden was minister Kamp te zien in Afghanistan. Daar onthulde hij een of ander gedenkteken van hem. Onderaan stond zijn naam, maar bovenaan stond groot 'Holland'. Dat doet mijns inziens geen recht aan de Brabanders, Groningers en Limburgers die daar vechten voor ons vaderland.

• Re:

Quoth Renier:
    Op televisiebeelden was minister Kamp te zien in Afghanistan. Daar onthulde hij een of ander gedenkteken van hem. Onderaan stond zijn naam, maar bovenaan stond groot 'Holland'. Dat doet mijns inziens geen recht aan de Brabanders, Groningers en Limburgers die daar vechten voor ons vaderland.

wie stuurt hem ff een meeltje?

• [Gelöschter Benutzer] schrieb...
    • Benutzer
    • 23. Jul. 2006, 23:30
    Waarom is the hoofdstadin Holland?

• Ik geloof dat dat een voorwaarde was van Willem I om koning te worden, ofzo.

• Volgens mij klopt deze stelling wel aardig.

Het schijnt (of het bewezen is of niet weet ik niet zeker) dat we ten tijde van de eerste "verkiezingen" voor de europese grondwet bewust beelden op de drie Nederlanders te zien hebben gekregen die allemaal pro grondwet zijn geweest.

In ieder geval was het duidelijk dat er kamerleden tegen de grondwet waren, maar die zijn nooit uitgenodigd voor de debatten op de Nederlandse omroepen, schandalig gewoon.

Als het waar is dan is dit toch wel een van de meest duidelijk voorbeelden van de macht die politiek Den Haag heeft over de publieke omroepen, mediacontrole werkt gelukkig echter niet altijd bij ons nuchtere Nederlanders en we hebben dan ook massaal tegen gestemd. De meeste mensen waarschijnlijk juist omdat ze zo'n verwrongen beeld voorgeschoteld hebben gekregen ben ik bang en niet omdat ze echt bewust tegen de grondwet waren... nu ja, het is een vorm van protest en vele ministers hebben laten weten dat het misschien niet slim was, maar wel duidelijk is overgekomen... ik verwacht persoonlijk echter niet dat dat betekent dat ze er in de toekomst ook rekening mee gaan houden, het is een stelletje stijfkoppen! :D

• ogkempf schrieb...
    • Benutzer
    • 28. Aug. 2006, 15:43
    orchestra12 said:
    Waarom is the hoofdstadin Holland?

Alles Teil einer gigantischen Verschwörung! Ich bin jedenfalls dagegen!!!

Das Leben ist scheiße - aber alles wird gut!
  • CrazyWhiteFox said:
    Volgens mij klopt deze stelling wel aardig.

Het schijnt (of het bewezen is of niet weet ik niet zeker) dat we ten tijde van de eerste "verkiezingen" voor de europese grondwet bewust beelden op de drie Nederlanders te zien hebben gekregen die allemaal pro grondwet zijn geweest.

In ieder geval was het duidelijk dat er kamerleden tegen de grondwet waren, maar die zijn nooit uitgenodigd voor de debatten op de Nederlandse omroepen, schandalig gewoon.

Als het waar is dan is dit toch wel een van de meest duidelijk voorbeelden van de macht die politiek Den Haag heeft over de publieke omroepen, mediacontrole werkt gelukkig echter niet altijd bij ons nuchtere Nederlanders en we hebben dan ook massaal tegen gestemd. De meeste mensen waarschijnlijk juist omdat ze zo'n verwrongen beeld voorgeschoteld hebben gekregen ben ik bang en niet omdat ze echt bewust tegen de grondwet waren... nu ja, het is een vorm van protest en vele ministers hebben laten weten dat het misschien niet slim was, maar wel duidelijk is overgekomen... ik verwacht persoonlijk echter niet dat dat betekent dat ze er in de toekomst ook rekening mee gaan houden, het is een stelletje stijfkoppen! :D

Dit kan best waar zijn, maar heeft volgens mij weinig met de stelling te maken. Of mis ik iets?

• Darmschurft said:
    Dit kan best waar zijn, maar heeft volgens mij weinig met de stelling te maken. Of mis ik iets?

Hmm, ik vermoed inderdaad dat ik de stelling lichtelijk verkeerd geinterpreteerd heb... of toch niet?

Holland controls the Dutch media is de stelling en gezien het feit dat onze regering zich in Zuid-Holland bevindt ben ik eigenlijk op dat specifieke onderdeel verder gegaan zoals je gemerkt hebt.

Echter, volgens mij denk ik weer eens te moeilijk en wordt er met deze stelling simpelweg bedoeld dat de term "Holland" ook veel gebruikt wordt in de Dutch media? Geen idee, ik kan het er namelijk niet met zekerheid uithalen... een wat duidelijker stelling kan betoogmiepjes zoals ik misschien behoeden voor een dergelijke "afgang"... het is maar een idee.

En nog even aan Orchestra12: de hoofdstad ligt niet in Holland! Holland bestaat uberhaupt niet! De hoofdstad Amsterdam ligt in Noord-Holland en de politieke hoofdstad (Den Haag) in Zuid-Holland!

Als huidige Zuid-Hollander vind ik het namelijk ook niet prettig om Hollander genoemd te worden. Als we dan consequent willen zijn, moeten we de term Holland ook niet gaan gebruiken om deze twee delen van Nederland mee te omschrijven en samen te pakken in een geheel wat het gewoon niet is... toch?

• Elleke schrieb...
    • Benutzer
    • 18. Okt. 2006, 14:41
    Hol·land (het ~)
    1 de gezamenlijke provincies Noord- en Zuid-Holland
    2 Nederland

• na·ïe·ve·ling (de ~ (m.), ~en)
    1 onnozel, argeloos mens

• Elleke schrieb...
    • Benutzer
    • 19. Okt. 2006, 11:02
    het zij je vergeven.

• Je vergeeft me dat ik je naïef noem? Mooi. Ik probeerde je dan ook niet de beledigen, maar enkel de ironie van je post aan te duiden.

Ik ben bang dat je inderdaad wat naïef en dwaas overkomt. Dit topic gaat erover dat de Hollanders de Nederlandse media in handen hebben. Hollanders willen graag doen geloven dat heel Nederland "Holland" heet en laten dit dan ook goed merken in hun TV'programmaatjes.

Zoals je misschien weet behoren ook boeken tot "de media". In het verlengde daarvan behoren dus ook woordenboeken tot de media. Dat jij dus een Hollands woordenboek als bron neemt om aan te tonen dat jouw dwaalleer correct is, is nogal stompzinnig te noemen.

Aan je profiel te zien kom je uit de provincie Groningen. Daaruit kan ik concluderen dat de brainwashing die de Hollanders door de jaren heen hebben uitgevoerd bij jou succesvol is geweest. Je bent jezelf Hollander gaan noemen terwijl je er 200 kilometer vandaan woont! Als de Duitsers hier nog zouden zitten zou je Nederland zeker vol geestdrift "die Westmark" noemen?

Beledig je intelligentie niet langer en noem ons land gewoon "Nederland". Leer jezelf wat historisch besef aan en laat die maffe voetbalsupporters voor wat ze zijn als de kudde "HOLLAND HOLLAND *boemboemboem*" roept.

• Elleke schrieb...
    • Benutzer
    • 19. Okt. 2006, 13:23
    Haha, je hebt wel humor en een grote fantasie ('brainwashing'?) ;) Ik ben er alleen nog niet helemaal uit of de naam 'Holland' je nou echt zo dwars zit (kan het me haast niet voorstellen!) of dat je het gewoon leuk vindt om er over te discussiëren. Ik ben er trouwens wel erg benieuwd naar waarom je het niet leuk vindt dat mensen Nederland 'Holland' noemen...

Het lijkt me nogal logisch dat Nederland geen Nederland zou heten, en ik het dus ook niet zo zou noemen, als het van de Duitsers zou zijn. Maar vol 'geestdrift', hoe kom je daar nou bij? Volgens mij is een naam gewoon een manier om het ergens over te kunnen hebben en ligt de betekenis van dingen heel ergens anders in. Maar goed, daar kunnen de meningen blijkbaar over verschillen...

• waarom maak je je er zo druk over Darmschurft?? ik zie het nut er niet egt van in. de mensen weten zel ook wel dat ze uit nederland komen, en een andere naam voor holland is nederlands, zie hieronder.

Elleke said…
    18 Oct 2006, 14:41

Hol·land (het ~)
    1 de gezamenlijke provincies Noord- en Zuid-Holland
    2 Nederland

dus wat is nu eigenlijk t probleem??

whoepa!!
    tjah... je moet wat he ;)
  • Holland is een klein gebiedje in Nederland en vroeger waren ze verreweg de rijkste provincie van Nederland. Naar mijn mening geeft ze dat niet het recht om naar het buitenland te gaan en dan tegen iedereen te zeggen dat heel hun land Holland heet, want dat is niet zo. Ze vergeten maar ff al die andere provincies. Dat vind ik erg arrogant van ze.

Een Schot wordt chagrijnig als je hem Engelsman noemt, en ik wordt chagrijnig als je me Hollanders noemt, want ik ben een Brabander. Vanaf de late 16e eeuw tot het einde van de republiek hebben Staatse (Hollandse) troepen Brabant en Limburg bezet gehouden. In die tijd hadden we geen zelfbeschikkingsrecht en mochten we ons geloof niet uiten. Mede daarom, maar vooral omdat ik gewoon geen Hollander ben, wens ik me niet Hollander te noemen of te laten noemen.

Als opeens alle Amerikanen ons land HankyPankyland gaan noemen, ga je daar toch zeker ook niet gewoon aan mee doen?

En over dat woordenboek... Lees mijn betoog nog eens over..

Bearbeitet von Darmschurft am 28. Okt. 2006, 21:26
  • Het is gewoon een stuk trots dat ik m'n identiteit niet laat kapen door dat stel vissers van die moerassen in het westen.

.
    Ik ben geen Fin, dus wil ik geen Fin genoemd worden.
    Ik ben geen vuilnisman, dus wil ik geen vuilnisman genoemd worden.
    Ik ben geen Hollander, dus wil ik niet Hollander genoemd worden.
    Simpel lijkt me.

Dat jullie gewoon alles doen wat jullie van hogerhand wordt opgegeven is jullie keuze, en dat jullie jezelf zelfs de identiteit van een volk uit een andere provincie aanmeten is ook jullie keuze. Ik vind die keuze echter wel erg onnozel.

• Elleke schrieb...
    • Benutzer
    • 28. Okt. 2006, 22:46
    Hey Paul, ik begrijp volgens mij inmiddels wel waarom je het allemaal zo vervelend vindt. Maar het zou op zich wel fijn zijn als je eens stopte met mensen die het niet met je eens zijn, onnozel te noemen. Een naam gebruiken is voor de meeste mensen toch wel iets anders dan een identiteit aanmeten. Dat jij er zo over denkt, zou een ander misschien juist wel onnozel vinden. Net als je vergelijking met Finnen en vuilnismannen, die mij persoonlijk nogal misplaatst lijkt. Maar hey, dat is natuurlijk gewoon jouw eigen keuze. En daar laat ik het maar bij.

• omskoviet schrieb...
    • Benutzer
    • 29. Okt. 2006, 15:40
    Paul wil geloof ik ook niet zeggen dat je een onnozel wicht bent.

Het principe is natuurlijk wel onnozel. Op een goede dag vond Holland zich belangrijk. Zo belangrijk dat ze vonden dat de rest van Nederland er eigenlijk niet toe deed. Zo belangrijk zelfs dat ze voor het gemak het hele land maar Holland zijn gaan noemen.

Leuk geprobeerd, zou ik denken, maar blijkbaar zijn er echt mensen buiten Noord- en Zuid-Holland die dat overnemen. Maar je bent echt in de minderheid hoor. De meeste mensen die zich Hollander noemen wonen gewoon in Holland.

• Guzle schrieb...
    • Benutzer
    • 29. Okt. 2006, 22:45
    Elleke said:
    Hey Paul, ik begrijp volgens mij inmiddels wel waarom je het allemaal zo vervelend vindt. Maar het zou op zich wel fijn zijn als je eens stopte met mensen die het niet met je eens zijn, onnozel te noemen.

Ik zou het wel fijn vinden als je komma's op de juiste plek neer zet.
    Dan ben je een stuk meer "nozel"

• Guzle schrieb...
    • Benutzer
    • 29. Okt. 2006, 22:49
    Trouwens Elleke, ik ben het met Paul eens.
    Woon je toevallig in Noord of Zuid-Holland?

Als dat niet zo is kan ik niet begrijpen waarom je het onrecht niet in ziet om als trotse Nederlander Hollander genoemd te worden.
    Dit soort arrogantie van Holland zien we ook terug in de moderne politiek; laatst nog las ik in de krant dat premier Balkenende opmerkte dat het geen randstad-regering is, maar een landelijke.
    Hij doelde hierbij op het feit dat het kabinet zich teveel richt op het regeren van de Hollanden, en niet met de rest van Nederland.

Bearbeitet von Guzle am 30. Okt. 2006, 22:44
    • Elleke schrieb...
    • Benutzer
    • 30. Okt. 2006, 13:12
    Ok, omdat ik het wel netjes vind om te reageren:

Guzle: Ik woon niet in Noord- of Zuid-Holland maar in Groningen (misschien maken we ons daar wat minder druk om bepaalde dingen). Omskoviet: Ik noem mijzelf eigenlijk nooit Hollander (dat vind ik een beetje raar klinken) maar 'I couldn't care less' wanneer iemand anders mij zo zou noemen. (Net als dat ik het niet érg zou vinden als iemand me ten onrechte een Fin zou noemen, het zou alleen een beetje raar zijn.)

Gezien het feit dat het zo in het woordenboek staat (ongeacht het feit of een woordenboek een objectief medium is of niet), is het semantisch gezien gewoon een juiste benaming. Mocht je in de veronderstelling zijn dat 'evil minds' hier op ongeoorloofde wijze voor hebben gezorgd, dan snap ik dat je daar niet echt vrolijk van wordt. Maar het wordt misschien iets minder erg als je bedenkt dat er niemand is die zegt dat Nederland Holland genoemd moet worden. Het wordt alleen maar voorgesteld als geaccepteerd synoniem...

Nogmaals, ik begrijp de irritatie wel, maar ik vind het onterecht om mensen (of hun keuzes, maar dat komt volgens mij op hetzelfde neer) die niet door deze kwestie geïrriteerd raken als onnozel te bestempelen.

• Elleke schrieb...
    • Benutzer
    • 30. Okt. 2006, 13:15
    Guzle said:

Ik zou het wel fijn vinden als je komma's op de juiste plek neer zet.
    Dan ben je een stuk meer "nozel"

Haha, ik kan me haast niet voorstellen hoe lastig sommige dingen voor jou wel niet moeten zijn. Ik hoop maar dat je er niet te veel hinder aan ondervindt dat je in je laatste stukje twee keer dezelfde regel hebt getypt.

Anonyme Benutzer dürfen keine Beiträge schreiben. Bitte log dich ein oder registriere dich, um Beiträge in den Foren schreiben zu können.